\ Funciona des de divendres passat i ja ha resolt 462 consultes per Twitter, Facebook i Instagram
\ Quinze professionals sanitaris responen aquestes consultes de manera voluntària
Quinze professionals sanitaris d’Atenció Primària de Mallorca atenen consultes de salut per mitjà de les xarxes socials, amb l’etiqueta #APMallorca. Aquest servei de consultes en línia es va posar en marxa divendres passat i ja ha resolt 462 consultes (102 per Twitter, 130 per Facebook i 230 per Instagram). Aquesta iniciativa pretén oferir respostes sanitàries als ciutadans que estan a ca seva i evitar, així, que augmenti la pressió assistencial en els centres de salut. Per respectar la intimitat dels pacients i la protecció de dades, la consulta virtual s’ha de fer amb un missatge privat.
Aquest servei l’ofereix un equip de quinze professionals, que treballen de manera voluntària, conjunta i coordinada. Responen les consultes plantejades pels usuaris entre les 08.00 i les 20.00 h. Són sobretot metges de família, pediatres, infermeres i comares. Recentment, també s’ha incorporat una fisioterapeuta a l’equip. De moment no atén consultes dels usuaris, però ofereix suport consultiu a la resta dels professionals.
Les consultes registrades són principalment les relacionades amb el COVID-19, circuits de recollida de material per a pacients diabètics, gestió de baixes laborals, visites de control d’embaràs, gestió d’assistència psicològica, consultes de serveis socials o gestió de medicaments, entre d’altres. Actualment, els professionals sanitaris que responen aquestes consultes no poden accedir a la història clínica del pacient (al sistema d’informació d’atenció primària –SIAP-) tot i que des de la Gerència s’està treballant perquè això sigui possible.