Comissió Tècnica Autonòmica Programa Pacient Actiu de les Illes Balears 

Data de constitució: 22 de març de 2016

 

 Components

Aquesta Comissió té representació de totes les illes i de tots els sectors implicats. En ella hi ha membres procedents de: 

  • Servei de Salut
  • Gabinet Tècnic d’Atenció Primària 
  • Atenció Primària de Mallorca 
  • Les subcomissions del Programa en cadascun dels hospitals públics de Mallorca 
  • Direcció General de Salut Pública y Participació 
  • Àrea de Salut de Menorca 
  • Àrea de Salut de Eivissa i Formentera 
  • Pacients actius/ves i persones cuidadores actives formadores, tant si pertanyen a associacions de pacients com si no. 

 Objectius

General: 

Dur a terme accions per a la correcta implementació del Programa Pacient Actiu de les Illes Balears. 

Específics: 

  • Elaborar els documents continguts al Programa Pacient Actiu.  
  • Elabora un pla de captació i formació per als i les professionals de la salut dels diferents àmbits sanitaris (atenció primària i atenció hospitalària). 
  • Elaborar un pla de captació i formació per als pacients actius/ves i persones cuidadores actives formadores. 
  • Facilitar l’execució/aplicació del Programa als centres de salut, centres hospitalaris i altres institucions. 
  • Assesorar als i les professionals per a una bona execució del del Programa  Pacient Actiu. 
  • Revisar y avaluar les activitats realitzades amb les persones referents del Programa tant a atenció primària com a atenció hospitalària. 
  • Recollir i analitzar les propostes de millora dels centres de salut, institucions i dels pacients i persones cuidadores que participen en el Programa.  
  • Aplicar les propostes si són adequadas y resoldre les dificultats que puguin surgir. 
  • Crear aliances amb les associacions de pacients, societats científiques i altres, perquè el Programa de l'atenció d'acord amb les demandes de la població. 
  • Aplicar propostas si escau i resoldre les dificultats. 

  

 Funcionament 

  • Es realitzaran un mínim de tres reunions ordinàries a l'any, per a les quals s'ha d'establir un ordre del dia consensuat pels membres de la Comissió Tècnica. Una vegada realitzada la reunió, s'estendrà l'acta corresponent i s'enviarà a cada membre. 
  • Es redactarà una memòria anual de les activitats realitzades. 
  • S'implicarà la Comissió en els diferents grups de treball que es posen en funcionament i en les diferents activitats (Jornada anual de Pacient Actiu, etc.). 

 

 

 

Comparteix!