Si teniu un problema de salut que no requereix una atenció immediata i urgent, si voleu revisió preventiva o fer una consulta administrativa, podeu programar directament una visita al vostre centre d'atenció primària. En funció de la vostra necessitat haureu de demanar la cita amb un professional de medicina de família, pediatria, infermeria o bé amb el personal administratiu.
Des de l'ordinador, el mòbil o la tauleta, podeu demanar cita amb un professional del vostre centre de salut.
Podeu sol·licitar cita prèvia, informació i tràmits del centre de salut telefonant a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000.
Atenció del dilluns al dissabte, de 7 a 21 hores. Els diumenges i festius, de 8 a 21 hores.
Us explicam quines necessitats pot atendre cada professional d'atenció primària. Així sabreu amb quin d'ells heu de concertar una cita.
El personal administratiu del vostre centre de salut us pot resoldre determinats tràmits sense que us hagi d’atendre un sanitari.
Per exemple:
El vostre infermer / la vostra infermera us pot ajudar si necessitau:
A més, us recomanam que demaneu cita amb el vostre infermer / la vostra infermera si teniu:
Necessitau seguiment algun d'aquests tractaments?
Per a qualsevol altre motiu, podeu demanar cita amb el vostre metge / la vostra metgessa de família.
Cal recordar que no es fan justificants d'atenció mèdica o d'absència escolar per al centre educatiu: correspon a la mare, al pare o al tutor legal fer-ho. Si la vostra empresa us demana un justificant de visita de l’infant, podeu sol·licitar-lo demanant cita a admissió.
Les professionals d'infermeria obstetricoginecològica —comares— estan especialitzades en la salut de la dona i tenen cura d'aquest col·lectiu des de la pubertat fins al climateri.
Els serveis que ofereixen a la comunitat són els següents:
Telefonant a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000 del dilluns al dissabte, de 7 a 21 hores. Els diumenges i festius, de 8 a 21 hores.
Per a professionals de les unitats de suport d'atenció primària:
Només es pot demanar cita per telèfon per a segones visites en alguns casos. Consultau el procediment concret amb l’equip del vostre centre de salut o telefonau a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000 del dilluns al dissabte, de 7 a 21 hores. Els diumenges i festius, de 8 a 21 hores.
Si el vostre metge us ha indicat una prova analítica, podeu demanar cita per acudir a fer-vos la prova.
Per fer-vos una analítica heu de tenir una petició cursada per un professional sanitari. Si no teniu aquesta petició, en el vostre centre de salut us la poden recuperar de la història clínica
Telefonant a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000 del dilluns al dissabte, de 7 a 21 hores. Els diumenges i festius, de 8 a 21 hores.
L'atenció primària de salut és la que està més prop de les persones, les famílies i les comunitats en el sistema sanitari públic. Vetlla perque les persones rebin un tractament integral: des de la promoció i la prevenció de la salut fins al tractament, la rehabilitació i les cures pal·liatives, d'una manera el més ajustada possible a l'entorn quotidià de l'usuari. A la resta dels serveis del sistema, s'hi accedeix habitualment per derivació des d'atenció primària. Des d'atenció primària ens coordinam amb la resta de serveis sanitaris, els serveis socials, educatius, etc.
El centre de salut o la unitat bàsica de salut és el lloc d'atenció presencial —o telemàtica—des d'on es presta l'assistència sanitària quan es té un problema de salut o quan es vol prevenir alguna malaltia, i des d'on coordinam el nostre treball amb l'equip d'atenció primària i d'altres recursos, com urgències d'atenció primària i hospitalàries, hospitals de patologia aguda o sociosanitaris. Oferim atenció individual, grupal, comunitària; en el centre de salut, a domicili, o en la comunitat (vegeu la cartera de serveis)
En el centre de salut hi treballam un equip de professionals, coordinat per un equip directiu, l’objectiu del qual és ajudar-vos a millorar la vostra salut. L'equip d'atenció primària està format per professionals administratius, d'infermeria, de medicina de família, de pediatria, de psicologia, de farmàcia, de fisioteràpia, comares, dentistes, higienistes dentals i altres professionals que poden ajudar-vos. Cada pacient té el seu equip de professionals de referència en el seu centre de salut i és important mantenir-lo al llarg del temps per establir-hi un vincle de confiança. D'aquesta manera està demostrat que la vostra salut —i la de tots— hi guanyarà.
L'atenció mèdica urgent, segons la circumstància, la proveirà el SAMU-061, un equip d'atenció primària en els centres sanitaris denominats PAC/SUAP o el servei d'urgències d'un hospital.
Sí. Podeu emprar l'app de Cita Prèvia GOIB o el Portal del Pacient a qualsevol hora del dia, els 365 dies de l'any.
La cita a través del telèfon INFOSALUT CONNECTA 971 220 000 està disponible de dilluns a dissabte de 7 a 21 hores. Diumenges i festius de 8 a 21 hores.
És una pàgina web que permet demanar cita prèvia per als professionals administratius, medicina de família, infermeria i pediatria en els centres de salut i en les unitats bàsiques d'atenció primària del Servei de Salut de les Illes Balears. A més, ofereix altres serveis,com la sol·licitud d'anul·lació de cites en atenció especialitzada, la consulta de la vostra situació en llista d'espera, la sol·licitud de canvi de professional sanitari o de les vostres dades personals. A més, si teniu certificat digital o DNI electrònic, utilitzant cl@ve, podeu consultar la vostra Història Clínica Resumida.
És una aplicació per a mòbils (iOS o Android) que permet la reserva de cita prèvia per a admissió, medicina de família, infermeria i pediatria en els centres de salut i unitats bàsiques d'atenció primària del Servei de Salut de les Illes Balears.
El codi d'identificació de pacient (CIP) de la targeta sanitària individual (TSI) és necessari per identificar-se i demanar cita prèvia. És un número d'onze xifres que comença per 38, es troba imprès en la vostra targeta sanitària i us identifica com a assegurat del Servei de Salut de les Illes Balears.
Els serveis de reserva de cita automatitzats permeten demanar cita per a:
Si la vostra filla o fill té 14 anys o menys heu de demanar cita amb pediatria, amb el personal d'infermeria o conjunta.
Consultau el calendari de revisions del Programa de Salut Infantoadolescent per a més informació.
Quan un infant fa 14 anys és responsabilitat dels pares sol·licitar el canvi de professional assignat demanant cita amb l'admissió del seu centre de salut. En cas contrari, és possible que no pugui reservar cites pels mitjans automàtics perquè es buscaran cites d'adult en agendes de pediatria i no es trobaran.
Si la vostra empresa us sol·licita un justificant de visita al centre de salut per acompanyar a la vostra filla o fill el pot demanar al personal administratiu d'admissió. Podeu emprar els mitjans automàtics o telefònics de cita prèvia.
Recordau que no es fan justificants d'atenció mèdica o d'absència escolar per al centre educatiu: correspon a la mare, al pare o al tutor legal fer-ho.
Un trasllat no urgent està pensat per facilitar el desplaçament d'aquells pacients que, per causes exclusivament clíniques, no poden fer-ho en altres mitjans de transport habituals.
Qualsevol persona malalta o que presenti una lesió i que rebi assistència sanitària en el Servei de Salut de les Illes Balears té dret a utilitzar aquest servei, sempre que hi hagi causes que justifiquin la necessitat i sempre que ho sol·liciti el professional mèdic que l’atén.
La sol·licitud d’un trasllat no urgent en ambulància el tramita el servei administratiu de consultes externes de l’hospital o d’admissió del seu centre de salut, sempre que estigui indicat clínicament.
Per sol·licitar-lo a atenció primària, demanau cita amb admissió del vostre centre de salut per mitjà del Portal del Pacient, l’app de Cita Prèvia GOIB, cita telefònica.
Per fer-ho a consultes externes de l’hospital, posau-vos en contacte amb el servei administratiu corresponent.
En el Portal del Pacient i en l'app de Cita Prèvia GOIB només es mostren les cites amb medicina de família o infermeria reservades per a un dia i hora concrets. Les cites amb admissió i les anotades perquè un professional sanitari us contacti no apareixen en línia.
Podeu consultar totes les cites pendents per a atenció primària telefonant a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000.
Podeu telefonar al centre on les teniu concertades i us informaran. A més, en el Portal del Pacient, dins de l'apartat «Cita prèvia», es mostren les vostres properes cites, entre elles les d'atenció especialitzada.
Heu de facilitar les dades del menor quan us demanin el CIP autonòmic i la data de naixement tant en el Portal del Pacient, l'app de Cita Prèvia GOIB i/o per mitjà de cita telefònica automatitzada.
La gestió de la citació per mitjans automatitzats (Portal del Pacient, app de Cita Prèvia GOIB i cita telefònica automatitzada) és un procés individual que requereix que s'introdueixin les dades de cada usuari per a la reserva de la cita. Per tant, per demanar cita per més d'una persona s'han d'introduir les dades de cadascuna, en sessions successives.
Podeu telefonar a cita prèvia o a l'hospital on teniu la cita o emplenar la sol·licitud en el Portal del Pacient i el personal d'admissió us contactarà per confirmar l'anul·lació. Per emplenar la sol·licitud necessitau tenir les dades de la cita: hospital, servei i data de la cita, i les vostres dades personals (CIP, DNI, data de naixement). És obligatori introduir una adreça de correu electrònic ja que us contactaran per aquest mitjà.
Heu d'anul·lar la cita i reservar-ne una altra.
Aquesta situació pot ser per diferents motius. Els mitjans automàtics cerquen cites disponibles en les agendes configurades pel vostre centre de salut en els propers seixanta dies. És possible que, o bé aquest professional no tingui disponibilitat en els mesos següents, o que no tingui configurada la seva agenda per permetre la citació per mitjans automàtics. En qualsevol cas, per reservar la cita telefonau a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000 i us resoldran el problema.
Això pot ocórrer per saturacions puntuals del sistema de reserva de cita per mitjans automàtics. En aquests casos, si és urgent telefonau a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000. Si podeu esperar, intentau-ho novament més tard.
Si sou un pacient d'una altra comunitat autònoma, no podeu demanar cita per sistemes automàtics. Heu de contactar o acudir al centre de salut o PAC més proper al vostre domicili o allotjament per intentar solucionar el seu problema. Si es tracta d'una urgència greu, telefonau al 061.
Pot ser qualsevol telèfon. L'única cosa requerida és que sigui un número de telèfon que estigui disponible el dia concertat de la cita. Pot ser un mòbil vostre o el d'un familiar, un telèfon fix del vostre domicili, centre de treball o el d'una altra persona que us el faciliti. Si teniu una cita concertada amb un professional sanitari, procurau atendre el telèfon des d'un lloc tranquil on pugueu mantenir una conversa que us permeti explicar el motiu de la consulta.
Heu de tenir en compte que el professional us cridarà a partir del dia indicat. Allò que s’espera és que us telefonin aquell mateix dia però, depenent de la demora que pugui tenir l'agenda del professional, és possible que la cita es passi a l'endemà del dia acordat. En qualsevol cas, estigueu pendent del telèfon, no el deixeu silenciat. Si us telefonen des d'un número ocult o un mòbil desconegut, contestau la telefonada perquè pot ser la del professional sanitari.
NO és recomanable. Si teniu una urgència us recomanam que telefoneu prèviament a INFOSALUT CONNECTA 971 220 000, al PAC, o al 061 si es tracta d'una urgència vital i expliqueu els motius de la consulta.
Amb la finalitat de millorar la vostra experiència com a usuari de la pàgina web d'Ibsalut, sol·licitem que empleneu aquest qüestionari. Emplenar-ho només us agafarà uns tres minuts. Les dades seran tractades de manera anònima i únicament per a aquest fi.