Totes les vies per aconseguir una cita amb un professional del vostre centre de salut.
Amb motiu de la implantació d'un nou model d’Atenció Primària hem adaptat els sistemes de CITA PRÈVIA: Portal del Pacient, app Cita Prèvia GOIB i servei de citació telefònica automàtic.
L'atenció primària de salut és la que està més prop de les persones, les famílies i les comunitats en el sistema sanitari públic. Vetlla perque les persones rebin un tractament integral: des de la promoció i la prevenció de la salut fins al tractament, la rehabilitació i les cures pal·liatives, d'una manera el més ajustada possible a l'entorn quotidià de l'usuari. A la resta dels serveis del sistema, s'hi accedeix habitualment per derivació des d'atenció primària. Des d'atenció primària ens coordinam amb la resta de serveis sanitaris, els serveis socials, educatius, etc.
El centre de salut o la unitat bàsica de salut és el lloc d'atenció presencial —o telemàtica—des d'on es presta l'assistència sanitària quan es té un problema de salut o quan es vol prevenir alguna malaltia, i des d'on coordinam el nostre treball amb l'equip d'atenció primària i d'altres recursos, com urgències d'atenció primària i hospitalàries, hospitals de patologia aguda o sociosanitaris. Oferim atenció individual, grupal, comunitària; en el centre de salut, a domicili, o en la comunitat (vegeu la cartera de serveis)
En el centre de salut hi treballam un equip de professionals, coordinat per un equip directiu, l’objectiu del qual és ajudar-vos a millorar la vostra salut. L'equip d'atenció primària està format per professionals administratius, d'infermeria, de medicina de família, de pediatria, de psicologia, de farmàcia, de fisioteràpia, comares, dentistes, higienistes dentals i altres professionals que poden ajudar-vos. Cada pacient té el seu equip de professionals de referència en el seu centre de salut i és important mantenir-lo al llarg del temps per establir-hi un vincle de confiança. D'aquesta manera està demostrat que la vostra salut —i la de tots— hi guanyarà.
L'atenció mèdica urgent, segons la circumstància, la proveirà el SAMU-061, un equip d'atenció primària en els centres sanitaris denominats PAC/SUAP o el servei d'urgències d'un hospital.
Us explicam quines necessitats pot atendre cada professional d'atenció primària. Així sabreu amb quin d'ells heu de concertar una cita prèvia, ja sigui per telèfon o per mitjans digitals (app de Cita Prèvia GOIB, Portal del Pacient, cita prèvia telefònica automatitzada).
Us podem resoldre un tràmit administratiu sense que us hagi d’atendre un sanitari. Els administratius ho poden fer, confiau en ells.
Demanau cita amb el personal administratiu del vostre centre, si necessitau fer algun tràmit administratiu, com:
El personal d'infermeria us pot atendre en molts problemes de salut.
Consultau el calendari vacunal per saber quan sol·licitar-la.
Cal recordar que no es fan justificants d'atenció mèdica o d'absència escolar per al centre educatiu: correspon a la mare, al pare o al tutor legal fer-ho. Si la vostra empresa us demana un justificant de visita de l’infant, podeu sol·licitar-lo demanant cita a admissió.
Els professionals d'infermeria obstetricoginecològica —comares— estan especialitzats en la salut de la dona i cuiden d'aquest col·lectiu des de la pubertat fins al climateri.
Els serveis que ofereixen a la comunitat són els següents:
Només es pot demanar cita per telèfon:
Si el vostre metge us ha indicat una prova analítica, podeu demanar cita per acudir a fer-vos la prova.
Per fer-vos una analítica heu de tenir una petició cursada per un professional sanitari. Si no teniu aquesta petició, en el vostre centre de salut us la poden recuperar de la història clínica
Només es pot demanar cita per telèfon:
Per a professionals de les unitats de suport d'atenció primària:
Només es pot demanar cita per telèfon per a segones visites en alguns casos. Consultau el procediment concret amb l’ equip de professionals del vostre centre de salut.
Evitau acudir presencialment al seu centre de salut o unitat bàsica de salut per a sol·licitar cita amb el professional d'atenció primària que el pot ajudar amb la seva salut.
Pot sol·licitar cita amb el professional més adequat per a la seva consulta mitjançant algun d'aquests tres serveis digitals.
Durant la crisi sanitària de la COVID-19, els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears poden demanar de manera fàcil i ràpida que el seu centre de salut contacti amb ells: entrau a l’app Cita Prèvia, facilitau un número de telèfon de contacte i responeu unes preguntes, i un professional sanitari us telefonarà al més aviat possible.
Durant la crisi sanitària de la COVID-19, els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears poden demanar de manera fàcil i ràpida que el seu centre de salut contacti amb ells:
*Té l'opció de telefonar al 971 (cost en funció de la tarifa contractada; gratuït amb tarifa plana) o bé al 902 (0,138€ cada 1,5min. en tot el territori de les Illes Balears)
Sí, podeu usar els diferents serveis de reserva de cita (Portal del Pacient, app de Cita Prèvia GOIB i cita prèvia telefònica automatitzada) les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
Podeu telefonar a cita prèvia telefònica automatitzada les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. Si voleu ser atès per un operador, aquests estan disponibles del dilluns al divendres de 7 a 21 hores i els dissabtes de 7 a 14 hores. Si necessitau telefonar al vostre centre de salut,els telèfons estan disponibles en l'horari d'atenció del centre.
És una pàgina web que permet demanar cita prèvia per als professionals administratius, medicina de família, infermeria i pediatria en els centres de salut i en les unitats bàsiques d'atenció primària del Servei de Salut de les Illes Balears. A més, ofereix altres serveis,com la sol·licitud d'anul·lació de cites en atenció especialitzada, la consulta de la vostra situació en llista d'espera, la sol·licitud de canvi de professional sanitari o de les vostres dades personals. A més, si teniu certificat digital o DNI electrònic, utilitzant cl@ve, podeu consultar la vostra Història Clínica Resumida.
És una aplicació per a mòbils (iOS o Android) que permet la reserva de cita prèvia per a admissió, medicina de família, infermeria i pediatria en els centres de salut i unitats bàsiques d'atenció primària del Servei de Salut de les Illes Balears.
Quan telefonau al telèfon de cita prèvia (902 079 079 o 971 437 079) sou atesos per un sistema automatitzat de veu que us permet reservar una cita amb admissió, medicina de família, infermeria i pediatria o bé un operador al que podeu demanar cita amb qualsevol dels professionals del vostre centre de salut.
El codi d'identificació de pacient (CIP) de la targeta sanitària individual (TSI) és necessari per identificar-se i demanar cita prèvia. És un número d'onze xifres que comença per 38, es troba imprès en la vostra targeta sanitària i us identifica com a assegurat del Servei de Salut de les Illes Balears.
Sí. Podeu emprar els diferents serveis de reserva de cita (app de Cita Prèvia GOIB, Portal del Pacient, cita prèvia telefònica automatitzada) a qualsevol hora del dia, els 365 dies de l'any, excepte els telèfons dels centres de salut, que depenen de l'horari d'atenció d’aquests.
Els serveis de reserva de cita automatitzats permeten demanar cita per als professionals d'atenció primària de les següents especialitats:
Les revisions recomanades en el Programa de Salut Infantoadolescent són ateses per l'equip de pediatria format per personal d'infermeria i pediatres. Segons l'edat de la seva filla o fill heu de demanar cita amb pediatria, amb el personal d'infermeria o conjunta.
Consultau el calendari de revisions del Programa de SalutInfantoadolescent per saber amb quin professional cal reservar cita. Aquestes cites s’han de demanar per telèfon en el vostre centre de salut o telefonant a cita prèvia telefònica automatitzada.
Quan un infant fa 14 anys és responsabilitat dels pares sol·licitar el canvi de professional assignat en admissió del seu centre de salut. En cas contrari, és possible que no pugui reservar cites pels mitjans automàtics perquè es buscaran cites d'adult en agendes de pediatria i no es trobaran. Per tant, recordau demanar cita amb admissió per fer el canvi de metge de capçalera de la seva filla o fill quan faci els 14 anys.
Si la vostra empresa us sol·licita un justificant de visita al centre de salut per acompanyar a la seva filla o fill el pot demanar al personal administratiu. Per a això heu de demanar cita amb admissió emprant els mitjans automàtics de cita prèvia o telefonant al centre de salut.
Recordau que no es fan justificants d'atenció mèdica o d'absència escolar per al centre educatiu: correspon a la mare, al pare o al tutor legal fer-ho.
Un trasllat no urgent està pensat per facilitar el desplaçament d'aquells pacients que, per causes exclusivament clíniques, no poden fer-ho en altres mitjans de transport habituals.
Qualsevol persona malalta o que presenti una lesió i que rebi assistència sanitària en el Servei de Salut de les Illes Balears té dret a utilitzar aquest servei, sempre que hi hagi causes que justifiquin la necessitat i sempre que ho sol·liciti el professional mèdic que l’atén.
La sol·licitud d’un trasllat no urgent en ambulància el tramita el servei administratiu de consultes externes de l’hospital o d’admissió del seu centre de salut, sempre que estigui indicat clínicament.
Per sol·licitar-lo a atenció primària, demanau cita amb admissió del vostre centre de salut per mitjà del Portal del Pacient, l’app de Cita Prèvia GOIB, cita telefònica automatitzada o telefonant al vostre centre de salut.
Per fer-ho a consultes externes de l’hospital, posau-vos en contacte amb el servei administratiu corresponent.
En el Portal del Pacient i en l'app de Cita Prèvia GOIB només es mostren les cites amb medicina de família o infermeria reservades per a un dia i hora concrets. Les cites amb admissió i les anotades perquè un professional sanitari us contacti no apareixen en línia.
Podeu consultar totes les cites pendents per a atenció primària telefonant al vostre centre de salut.
Podeu telefonar al centre on teniu concertada la cita i us informaran. A més, en el Portal del Pacient, dins de l'apartat «Historia clínica resumida», es mostren les vostres properes cites, entre elles les d'atenció especialitzada.
Heu de facilitar les dades del menor quan us demanin el CIP autonòmic i la data de naixement tant en el Portal delPacient, l'app de Cita Prèvia GOIB i/o per mitjà de cita telefònica automatitzada.
La gestió de la citació per mitjans automatitzats (Portal del Pacient,app de Cita Prèvia GOIB i cita telefònica automatitzada) és un procés individual que requereix que s'introdueixin les dades de cada usuari per a la reserva de la cita. Per tant, per demanar cita per més d'una persona s'han d'introduir les dades de cadascuna, en sessions successives.
Podeu telefonar a cita prèvia o a l'hospital on teniu la cita o emplenar la sol·licitud en el Portal del Pacient i el personal d'admissió us contactarà per confirmar l'anul·lació. Per emplenar la sol·licitud necessitau tenir les dades de la cita: hospital, servei i data de la cita, i les vostres dades personals (CIP, DNI, data de naixement). És obligatori introduir una adreça de correu electrònic ja que us contactaran per aquest mitjà.
Heu d'anul·lar la cita i reservar-ne una altra.
Aquesta situació pot ser per diferents motius. Els mitjans automàtics cerquen cites disponibles en les agendes configurades pel vostre centre de salut en els propers seixanta dies. És possible que, o bé aquest professional no tingui disponibilitat en els mesos següents, o que no tingui configurada la seva agenda per permetre la citació per mitjans automàtics. En qualsevol cas, per reservar la cita telefonau al vostre centre de salut i us resoldran el problema.
Això pot ocórrer per saturacions puntuals del sistema de reserva de cita per mitjans automàtics. En aquests casos, si és urgent contactau telefònicament amb el vostre centre de salut. Si podeu esperar, intentau-ho novament més tard.
Si sou un pacient d'una altra comunitat autònoma, no podeu demanar cita per sistemes automàtics. Heu de contactar o acudir al centre de salut o PAC més proper al vostre domicili o allotjament per intentar solucionar el seu problema. Si es tracta d'una urgència greu, telefonau al 061.
Hi ha algunes restriccions per citar amb els mitjans automàtics. No totes les agendes de tots els professionals permeten la citació automàtica per qüestions organitzatives i/o sanitàries. És per això que tampoc està disponible la reserva de cites per a tots els professionals que us poden atendre en el vostre centre de salut. En alguns casos, només pot donar cita el personal sanitari, ja que han d'establir unes premisses necessàries de derivació. En el vostre centre de salut us poden informar i reservar la cita que necessitau.
Actualment, intentam evitar que els pacients vagin als centres de salut tret que sigui estrictament necessari. Per això, la majoria de les cites seran ateses per un professional de manera telefònica. Si el personal sanitari considera que és necessària una consulta presencial us indicarà com es farà la mateixa. La cita podrà ser en el centre de salut o en el vostre domicili.
Intentam evitar les cites presencials per minimitzar els riscos per la pandèmia de la COVID-19. Per tant, el personal sanitari i/o el personal administratiu us telefonaran al número de telèfon (fix o mòbil) que faciliteu quan reserveu la cita. Recordau que és molt important que el dia acordat tengueu el telèfon disponible, sense silenciar, perquè puguem contactar amb vós. Us heu de preparar per parlar en les condicions adequades quan el professional sanitari us telefoni.
Pot ser qualsevol telèfon. L'única cosa requerida és que sigui un número de telèfon que estigui disponible el dia concertat de la cita. Pot ser un mòbil vostre o el d'un familiar, un telèfon fix del vostre domicili, centre de treball o el d'una altra persona que us el faciliti. Si teniu una cita concertada amb un professional sanitari, procurau atendre el telèfon des d'un lloc tranquil on pugueu mantenir una conversa que us permeti explicar el motiu de la consulta.
Heu de tenir en compte que el professional us cridarà a partir del dia indicat. Allò que s’espera és que us telefonin aquell mateix dia però, depenent de la demora que pugui tenir l'agenda del professional, és possible que la cita es passi a l'endemà del dia acordat. En qualsevol cas, estigueu pendent del telèfon, no el deixeu silenciat. Si us telefonen des d'un número ocult o un mòbil desconegut, contestau la telefonada perquè pot ser la del professional sanitari.
NO és recomanable. Si teniu una urgència us recomanam que telefoneu prèviament al vostre centre de salut o PAC, o al 061 si es tracta d'una urgència vital i expliqueu els motius de la consulta. Si bé en el centre de salut hi ha equips que atenen les urgències, durant la pandèmia recomanam no anar personalment al centre de salut tret que us ho indiqui un professional sanitari o tengueu una cita presencial concertada. Per garantir-vos una atenció segura respectant les mesures de seguretat adequades, us recomanam que demaneu cita amb el professional indicat segons el seu motiu de consulta utilitzant els mitjans disponibles per a això.
En alguns centres de salut s'han hagut de reprogramar les agendes dels professionals per fer front a diferents problemàtiques que vivim per la pandèmia i adaptar la metodologia de treball a aquestes noves dinàmiques. Aquests canvis han provocat que els mitjans automàtics de citació hagin també d’adaptar-se. Per això, no totes les cites disponibles es poden reservar en aquests moments per mitjans automàtics. A més, es prioritzen les consultes telefòniques per evitar desplaçaments als centres sanitaris i s'incorporen noves tecnologies per agilitar l'atenció sanitària i garantir la seguretat dels pacients i dels professionals que els atenen.
En aquest moments:
Si necessitau una valoració mèdica o infermera, us la donarem per telèfon
Si cal, farem visites a domicili, com sempre
Durant la crisi sanitària de la COVID-19, els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears poden demanar de manera fàcil i ràpida que el seu centre de salut contacti amb ells: entrau a l’app Cita Prèvia, facilitau un número de telèfon de contacte i responeu unes preguntes, i un professional sanitari us telefonarà al més aviat possible.
Durant la crisi sanitària de la COVID-19, els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears poden demanar de manera fàcil i ràpida que el seu centre de salut contacti amb ells: entrau a l’app Cita Prèvia, facilitau un número de telèfon de contacte i responeu unes preguntes, i un professional sanitari us telefonarà al més aviat possible.
Durant la crisi sanitària de la COVID-19, els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears poden demanar de manera fàcil i ràpida que el seu centre de salut contacti amb ells:
Teniu l’opció de trucar al 971 (cost en funció de la tarifa contractada; gratuït amb tarifa plana) o bé al 902 (0,138€ cada 1,5min. a tot el territori de les Illes Balears)
Telèfons directes dels Centres de Salut i Unitats Bàsiques de Salut
Telèfons directes dels PAC/SUAP
ALCÚDIA 971 549 777
ANDRATX 971 235 729 o 971 136 781
ARTÀ 971 835 001
BINISSALEM 971 511 193
CALVIÀ/PALMANOVA 971 694 654 o 971 693 502 o 971 694 697
CAMPOS 971 651 270
CAPDEPERA 971 563 006
ESPORLES 971 611 122
FELANITX 971 580 254
INCA 971 502 634 / 971 503 882
LLUCMAJOR 971 662 548
MANACOR/PORTOCRISTO 971 555 411
MURO 971 860 357
PONT D'INCA/MUNTANYA 971 601 989
SA POBLA 971 540 410
POLLENÇA 971 533 041
SANTANYÍ 971 653 951
SANTA MARIA 971 140 314
SINEU 971 520 203
SÓLLER 971 633 011
SON SERVERA 971 568 510
TRENCADORS 971 442 171 / 971 442 784
VILAFRANCA 971 560 750
CANVIS AL TEU CENTRE DE SALUT @apmallorca @asef_ibsalut @asmen_ibsalut
— SalutGOIB (@SalutGOIB) March 15, 2020
1-Tens una consulta mèdica, d'infermeria o burocràtica ☎️902079079/971437079
2-Venim a ca teva a fer visita del 1r mes de vida del teu infant @comaresapm
3-#quedatencasa
GRÀCIES#EsteVirusLoParamosUnidos pic.twitter.com/Q3agNrL2B3
⚠Els centres de salut no es tanquen ?només es reorganiza l'atenció i passem a fer molta consulta telefònica per evitar exposicions de la població al risc de contagi ? Pots trucar a cita previa ☎902 079 079 o 971 437 079 i atendrem la teva consulta de salut @ibsalut @SalutGOIB pic.twitter.com/owDU2J7cDJ
— GAP Mallorca (@apmallorca) March 14, 2020
NOU SERVEI #APMallorca durant #CrisisCOVID19?Consulta Virtual d Salut?a través dels nostres canals d @Twitter @Facebook @instagram
— GAP Mallorca (@apmallorca) March 20, 2020
Envia'ns la teva consulta d salut x MISSATGE PRIVAT professionals sanitaris et respondran AJUDA?#quedatacasa #frenalacorva @SalutGOIB @ibsalut pic.twitter.com/ji6p2mylsh
Consultes específiques d'atenció respiratòria als centres d'Atenció Primària https://t.co/eC4ugZNWmI @apmallorca @asmen_ibsalut @asef_ibsalut pic.twitter.com/O6IFVitarK
— Infosalut (@infosalut) March 13, 2020
Plaza Pere Garau 社区医院温馨健康提示:
— CS Pere Garau (@csperegarau) March 16, 2020
•需要紧急就诊吗?
•是询诊医生还是护士,或者是开药方?
•trámites burocráticos 官僚程序
•是否出现咳嗽、发烧或呼吸困难症状?
请拨打社区医院或预约热线971437079
•我们将指导您如何来做(例如电话咨询、来社区医院或在家就诊)以避免交叉感染。
— CS Pere Garau (@csperegarau) March 15, 2020
Estamos reorganizando la atención sanitaria para garantizar la asistencia a todos y evitar el contagio.
— HU Son Espases (@SonEspases) March 15, 2020
Si tenía cita, le llamaremos para darle instrucciones. Si tiene dudas, puede llamar al 871909871 y le ayudaremos. #yomequedoencasa #frenalacurva pic.twitter.com/DwKYj1Xpd4
Estam reorganitzant l'atenció sanitària del nostre hospital ? per garantir l'assistència a tothom i evitar el contagi ? Ajuda'ns a reorganitzar-la Si tens cita et trucarem ☎️ per donar-te indicacions, si tens dubtes crida al 871202020 i t'ajudarem #yomequedoencasa #frenalacurva pic.twitter.com/V6WNaNsJ7i
— Hospital Universitari Son Llàtzer (@SonLlatzer) March 15, 2020
A @HManacor estam reorganitzant l’atenció sanitària per garantir l’assistència a tots que ho necessitin i així evitar els contagis per coronavirus. SI TENIU CITA, NO VINGUEU. US TELEFONARAN per donar-vos les indicacions. Els telèfons són: 971 84 70 29 / 971 84 70 24 pic.twitter.com/GeGuJCMjLa
— Hospital de Manacor (@HManacor) March 16, 2020
— Hospital d'Inca (@HospitaldeInca) March 16, 2020
?‼️⚠️ Estamos reorganizando la atención sanitaria del Hospital para garantizar la asistencia a todos y evitar contagios por coronavirus.
— Àrea Salut Menorca (@asmen_ibsalut) March 15, 2020
• Si tienes una cita, te llamaremos para darte indicaciones.
• Si tienes dudas: ☎️ 971 48 72 95 (días laborables) #YoMeQuedoEnMiCasa pic.twitter.com/qlILTyWiN0
Amb la finalitat de millorar la vostra experiència com a usuari de la pàgina web d'Ibsalut, sol·licitem que empleneu aquest qüestionari. Emplenar-ho només us agafarà uns tres minuts. Les dades seran tractades de manera anònima i únicament per a aquest fi.