LLOC: Aula IV Hospital Son Llàtzer
OBJECTIUS:
1. Habilitar als professionals sanitaris en la realització d'una entrevista clínica de l'activitat diària habitual.
2. Prendre consciència de la importància de la comunicació.
3. Sensibilitzar als professionals sobre la conducta verbal i no verbal que estableixen amb els pacients.
4. Reflexionar sobre les nostres actituds en la relació professional - pacient.
5. Aconseguir l'equilibri entre capacitat tècnica i humanitat.
6. Millorar les nostres habilitats comunicatives. Aportar elements tècnics que permetin millorar el rendiment de les entrevistes clíniques.
7. Possibilitar una conducta sistematitzada davant de tot tipus de pacients, especialment en els casos difícils.
CONTINGUTS:
1. Aspectes bàsics de la comunicació, renous de l'entorn, interferències, components de la comunicació no verbal (l'aspecte del pacient, el parallenguatge, la posició del cos, els gests, la imatge del professional). Utilitat clínica de la comunicació no verbal.
2. Característiques de bon comunicador (empatia, calidesa, capacitat d'escoltar, respecte i assertivitat).
3. Comentaris a l'entrevista clínica en Atenció Primària. L'entrevista semiestructurada. Principis teòrics de la informació, el decàleg del bon informador, cinc errades tècniques. Situacions especials. Com donar males notícies.
4. La participació del pacient. La necessitat de negociar, principis de la negociació. Tècniques en la fase d'establir acords. El pacient agressiu.
METODOLOGIA:
Exposicions teòriques, casos pràctics i role-playing.
DESTINATARIS:
Residents de primer any MFiC i IFiC.
DATES i HORARI:
Dies 4, 5, 11 i 13 de febrer de 16 a 20h.
LLOC:
Aula IV Hospital Son Llàtzer.
Informació:
Servei de Formació Sanitària Especialitzada.
Direcció General d'Acreditació, Docència i Recerca en Salut.
Conselleria de Salut.
Tel.: 971 179 597