Logo ASEF

Canal infantil HCM

Des del 22 de desembre, l’Hospital Can Misses ha donat accés gratuït a Fan 3, un canal del Grup Atresmedia dirigit als infants i joves ingressats. Aquest canal uneix continguts d’entreteniment amb seccions elaborades per Atresmedia amb l’objectiu que puguin comprendre la malaltia que pateixen i familiaritzar-se amb l’àmbit hospitalari d’una manera amable, amena i adaptada al llenguatge dels més joves, a més d’oferir eines per poder explicar la malaltia. Un altre dels propòsits d’aquest canal és facilitar la tasca dels professionals sanitaris per transmetre certa informació als pacients infantils.

Fan 3 és present a més de 140 hospitals d’Espanya i està integrat en el projecte d’humanització d’hospitals de Fundación Atresmedia. Té diferents seccions per acosta als infants i joves continguts mèdics: “¡A toda máquina!” n’és una, en la qual s’explica de manera fàcil i anecdòtica com funcionen i per a què serveixen els equips mèdics de l’Hospital. D’aquesta manera s’aconsegueix que els infants perdin la por i puguin fer front al tractament més tranquils i confiats. “El Palabrín” és un joc que, en forma de test, dona a conèixer el significat de paraules relacionades amb el món de la salut i de la medicina.

Llegeix més: L'Hospital Can Misses posa a disposició un canal de televisió infantil gratuïtament per als...

CEIP Cas Serres Nadal

Igual que ja es va fer l'any passat, els alumnes d'educació primària i infantil del CEIP Cas Serres han volgut felicitar el Nadal als pacients que es troben ingressats per alegrar aquest pas per l'hospital en aquestes entranyables dates.

Els escolars han lliurat un total de 135 postals nadalenques que ells mateixos han confeccionat i escrit a l'Hospital Can Misses. Aquestes postals van especialment dirigides als pacients ingressats a les unitats d'hospitalització de medicina interna, traumatologia i especialitats mèdiques i tenen com a objectiu fer més suportable l'ingrés en aquests dies previs al Nadal.

A les 10:00 h els alumnes esperaven els caps de zeladors, Rosa Maria Colet i Antonio Cruz, que han acudit personalment al centre escolar per recollir les felicitacions i portar-les directament a l'hospital per lliurar en mà als pacients ingressats. Després del lliurament dels christmas els alumnes han cantat una nadala que havien assajat per a l'ocasió.

Poc després, a les 11:00 h, Rosa i Antonio han començat a repartir les postals al ingressats en medicina interna de l'edifici G de l'hospital, que s'han portat una grata sorpresa i han agraït el gest. Al llarg del matí, s'han seguit repartint la resta de postals per la resta de l'hospital, incloent medicina interna de l'edifici F, traumatologia i especialitats mèdiques.

Simulacre incendi HCM

La Unitat Bàsica de Prevenció de Riscos Laborals de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera ha dedicat aquesta setmana i l’anterior a formar el seu personal en matèria d’emergències. Des del dilluns 4 fins al divendres 15 hi han participat gairebé 400 professionals de l’Hospital Can Misses.

Aquestes dues setmanes dedicades a l’autoprotecció han acabat avui amb un simulacre d’incendi a la cuina de la cafeteria pública de l’Hospital, situada a la planta baixa de l’edifici D. S’ha iniciat a les 10.00 h i ha durat devers 15 minuts, durant els quals s’ha evacuat per la sortida d’emergència establida els usuaris (unes 25 persones) que en aquell moment eren a l’àrea afectada.


Per a Àngels Mezquida Noguera, tècnica de la Unitat, “l’objectiu és entrenar el personal perquè pugui actuar davant d’una emergència real”. Aquestes actuacions formen part de la implantació del Manual d’autoprotecció del complex hospitalari, entre els objectius del qual hi ha formar i informar tot el personal en el protocol d’actuació segons l’equip d’emergència al qual pertanyen, saber la ubicació dels mitjans de protecció i les vies d’evacuació, mantenir sense obstacles les àrees properes als mitjans de protecció, atacar el sinistre en el moment en què es detecti fins que es rebi l’ordre d’evacuació o arribi un relleu exterior i conèixer els punts de reunió exteriors.

El simulacre ha constat de tres fases: preparació, execució i avaluació (fase de judici crític), per a la qual cosa hi ha un equip multidisciplinari d’àrbitres, compost per personal dels serveis tècnics de l’Àrea de Salut i de l’empresa concessionària, representants sindicals i un tècnic de la Unitat Bàsica de Prevenció de Riscos Laborals, la tasca del qual és observar com es duu a terme el simulacre i quins factors negatius s’hi aprecien, per tal de corregir-los posteriorment, ja que després del simulacre es redacta un informe que conté l’anàlisi i les propostes de millora.

Unitat peu diabètic

La Unitat de Peu Diabètic va començar l’activitat fa dos anys i d’aleshores ençà ha atès gairebé 500 consultes: fins ara, hi han passat 70 pacients en primera consulta i gairebé 400 en les consultes successives.

Aquesta unitat multidisciplinària està formada per Sarah Cortés, metgessa del Servei de Traumatologia; Eladio Losada, metge del Servei d’Endocrinologia; Raúl Laguna, podòleg; Avelina Echeverría, infermera especialitzada; José Rosselló (Cirurgia Vascular) i per la Unitat d’Hospitalització a Domicili, de la qual formen part dos metges i quatre infermeres.

L’enfocament multidisciplinari permet abordar des de diferents punts aquesta complexa patologia: la traumatòloga s’encarrega del control de les cures, de les descàrregues i de teràpia amb antibiòtics requerida per al tractament, a més de la cirurgia programada (allargament del bessó intern, osteomielitis...); per la seva part, el control glucèmic dels pacients i la coordinació de les derivacions extrahospitalàries són responsabilitats de l’endocrinòleg. El podòleg s’encarrega de la valoració i del tractament de les alteracions dermatològiques, de la descàrrega d’úlceres, de l’estudi de biomecànica, i de la derivació i del seguiment de les ortesis plantars. Finalment, la infermera té a càrrec seu les cures i el seguiment de les descàrregues planificades.

Llegeix més: La Unitat de peu diabètic ha atès gairebé 500 consultes en dos anys

Curs administratius URG

Durant dos dies, tretze administratius dels serveis d’admissió d’urgències s’han format en un curs de comunicació i atenció l’usuari, durant el qual aquests professionals que estan de cara al públic s’han format de manera teòrica i pràctica sobre com resoldre conflictes, mediació, bioètica, confidencialitat i dret a la intimitat. En la segona jornada han manejat conceptes com ara l’escolta activa, l’empatia, l’assertivitat i la comunicació telefònica.

Organitzat per la Unitat Docent i de Formació de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, el curs l’ha impartit Olga Ruesga, diplomada en treball social, llicenciada en geografia i història, amb un màster en bioètica i dret i un altre en direcció i gestió d’empreses sanitàries i directora de Comunicació i Atenció a l’Usuari de Badalona Serveis Assistencials, una organització municipal d’aquesta localitat catalana.

Segons la formadora, “l’important és l’aplicació a la vida diària d’aquestes tècniques i conceptes, i per això oferim eines pràctiques per sortir-se’n en situacions de conflicte en un servei d’urgències, sobre com donar la informació i com desenvolupar conceptes com ara l’empatia, l’assertivitat o l’escolta activa.”