La Unitat de Responsabilitat Social Corporativa està adscrita al Servei de Salut de les Illes Balears i depèn de la Direcció General i de Subdirecció d'Humanització, Atenció a l'Usuari i Formació.El Servei de Salut de les Illes Balears assumeix la seva responsabilitat com a organització pels impactes que les decisions que pren i les activitats que du a terme ocasionen en la societat i en el medi ambient.
Per això, el mes de gener de 2017 es va crear la Unitat de Responsabilitat Social Corporativa. Des d’un comportament ètic i transparent i integrada en tota l’organització, vetla perquè el Servei de Salut contribueixi al desenvolupament sostenible, consideri les expectatives dels seus clients i compleixi la normativa.
La nostra política de responsabilitat social corporativa ha de ser adequada a les característiques i a la idiosincràsia de cada àmbit d’actuació i ha d’incloure els compromisos de respecte dels drets i dels principis universals.
Ha de ser documentada, comunicada, participativa i transparent, a fi de gestionar adequadament la projecció social de cada centre, sempre mantenint la reputació corporativa i donant suport a la solidaritat i a la comunitat.
Compromesos èticament, socialment i amb responsabilitat
Ubicació i contacte
Unitat de Responsabilitat Social Corporativa
Direcció General
Servei de Salut de les Illes Balears
C/ de la Reina Esclarmunda, 9, 3r pis - 07003 Palma
Tel. 971175600
Compromís del Servei de Salut de les Illes Balears
La Direcció General, l’equip directiu i el personal del Servei de Salut manifestam el nostre compromís amb els usuaris en aquests aspectes:
- Gestionar la xarxa pública de serveis sanitaris d’atenció primària, dels hospitals de tots els nivells i del Servei d’Atenció Urgent 061 complint els paràmetres d’excel·lència.
- Vetlar perquè es respecti la Carta de Drets i Deures del Pacient (basada en la Llei 5/2003, de 4 d’abril, de salut de les Illes Balears) i establir els mecanismes necessaris per rebre opinions, queixes i suggeriments dels usuaris.
- Acostar als usuaris tots els serveis possibles, independentment dels recursos econòmics que tenguin, i prestar-los atenció domiciliària i cures pal·liatives.
- Prestar aquests serveis mitjançant professionals altament qualificats per mitjà d’un pla integral de formació continuada.
- Dotar els centres de totes les innovacions tecnològiques, facilitar i impulsar la formació i promoure l’R+D+I.
- Incorporar i respectar els valors, les creences i els costums dels usuaris en el marc normatiu que la dinàmica social requereixi.
- Implantar estratègies d’àmbit autonòmic en matèria de salut des d’un model multidisciplinari i incorporant-hi l’opinió dels usuaris mitjançant els seus representants.
- Garantir la transparència i la responsabilitat en la gestió dels recursos públics.
Línies d'Actuació
- Línia I: associacions de malalts i ONG.
- Línia II: accions de millora sorgides de la línia anterior.
- Línia III: projectes d’humanització i activitats recreatives (musicals, lúdiques, etc.).
- Línia IV: suport a la comunitat i participació en activitats de promoció de la salut.
- Línia V: cooperació.
Objectius
Observatori Balear d'Associacions de Pacients i ONG
L'Observatori Balear es constitueix per desenvolupar una línia d’actuació afí a la realitat de les Illes Balears, sempre des del respecte absolut a les característiques, a les finalitats i a la idiosincràsia de cada entitat. Es tracta de compartir un espai comú en benefici de les Illes Balears, amb aquests objectius:
- Donar visibilitat a totes les iniciatives que es proposin en el marc de l’Observatori.
- Presentar noves propostes i ser el portaveu davant de les autoritats competents quan les propostes ho requereixin.
- Normalitzar les prestacions de cada entitat per tal de rendibilitzar els recursos disponibles.
- Mantenir reunions trimestrals amb les autoritats sanitàries a fi de mantenir una retroacció permanent.
- Vetlar perquè es compleixi el Codi de Bones Pràctiques.
- Crear el catàleg de prestacions de cada entitat.
Codi de Bones Pràctiques
- Ètics: respecte pels valors morals, religiosos, no discriminatoris i igualitaris.
- Transparència: els diners públics —i també els privats— s’han de tractar amb serietat i transparència totals.
- Equitat: les activitats s’han de dirigir a obtenir el bé de tothom.
- Responsabilitat: les activitats han de ser sostenibles, dirigides sempre a obtenir el bé comú.
- No governamentals: sense alineació ni dependència jurídica.