Són els resultats de l’enquesta del Servei de Salut sobre el grau de satisfacció dels usuaris
Prop del 90 % dels usuaris recomana els hospitals de la xarxa hospitalària pública
El grau de satisfacció dels pacients és de 4,39, de mitjana, sobre una puntuació de 5
El 89,98 % dels usuaris dels hospitals de la xarxa hospitalària pública de les Illes Balears assegura que recomanaria el centre on ha estat atès. A més, el grau de satisfacció dels pacients és molt bo, ja que assoleix una puntuació de 4,39 sobre 5, de mitjana. Aquests són alguns dels resultats de l’enquesta de satisfacció que ha presentat avui el conseller de Salut, Martí Sansaloni, acompanyat pel director general del Servei de Salut, Miquel Tomàs.
Recomanaríeu aquest hospital?

HCR: Hospital de Creu Roja. HSJD: Hospital Sant Joan de Déu. HSLL: Hospital Son Llàtzer. HMAN: Hospital de Manacor. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HFO: Hospital de Formentera. HCM: Hospital Can Misses. HMO: Hospital General Mateu Orfila. HCIN: Hospital Comarcal d’Inca
Del juny de 2013 al maig de 2014, el Servei de Salut ha fet una enquesta de satisfacció adreçada als usuaris dels set hospitals públics de les Illes Balears (Hospital Universitari Son Espases, Hospital Son Llàtzer, Hospital Comarcal d’Inca, Hospital de Manacor, Hospital General Mateu Orfila, Hospital Can Misses i Hospital de Formentera) i dels dos que pertanyen a la xarxa hospitalària pública (Hospital de Creu Roja i Hospital Sant Joan de Déu). Per correu electrònic o per via telefònica, s’ha enquestat un total de 3.964 persones, entre pacients que han visitat l’especialista o que han estat donats d’alta després d’una estada hospitalària. La mitjana d’edat de les persones enquestades és de 52 anys, amb un 56 % de dones i un 44 % d’homes.
Segons es desprèn dels resultats de l’enquesta (que sempre es puntuen sobre una escala del 0 al 5), el grau de satisfacció general dels usuaris és molt alt, amb un 4,39 de mitjana. Encapçalen aquesta llista de satisfacció l’Hospital de Formentera (4,77), l’Hospital de Creu Roja (4,52) i l’Hospital Sant Joan de Déu (4,50).

L’atenció rebuda dels diferents professionals que treballen en l’àmbit de la salut és un dels aspectes més ben valorats pels pacients, concretament la tasca del personal d’infermeria (4,81), del de fisioteràpia (4,81) i del de medicina (4,75). Per centres, hi destaca la màxima valoració atorgada al personal d’infermeria i de fisioteràpia de l’Hospital de Creu Roja (4,89) i del personal mèdic de l’Hospital Can Misses (4,83) i de l’Hospital de Manacor (4,81).
Pel que fa a la valoració de la informació rebuda, els usuaris puntuen amb un 4,3 la relacionada amb les proves diagnòstiques i la presa de medicaments, però cal dir que la valoració pel que fa a l’Hospital de Formentera és d’un 4,9. L’avaluació d’altres tipus d’informació, com ara els hàbits de conducta o l’exercici, es puntua amb un 4,18 i un 4,09, respectivament.
Amb relació a les consultes, el més valorat pels pacients és l’atenció rebuda, amb una puntuació mitjana de 4,45; els centres més valorats són l’Hospital de Formentera (4,77), l’Hospital de Manacor (4,51) i l’Hospital Can Misses (4,48). I pel que fa al temps d’espera a la consulta, els usuaris ho puntuen amb un 3,96.

Pel que fa a la valoració de les sales d’operacions, les persones enquestades donen una puntuació de 4,42 a la informació rebuda pels familiars del pacient i un 4,62 a la rebuda fins arribar a la sala d’operacions. A més, el 74,29 % assegura que va rebre un report amb tota la informació sobre l’alta hospitalària en deixar el centre. Aquest percentatge s’eleva fins al 85,71 % a l’Hospital de Formentera i fins al 84,79 % a l’Hospital Son Llàtzer.

La valoració de l’estada als hospitals és de 4,12. Concretament, s’hi puntua la senyalització (4,38), la comoditat de l’habitació (4,20), la netedat (4,20), la intimitat (4,13) i els horaris d’activitats (3,67). Pel que fa al menjar dels centres, la quantitat i la qualitat han estat valorades amb una puntuació de 3,78 i 3,32, respectivament.
