Notícies

Servei de Salut de les Illes Balears (Ibsalut)

El president del Govern, José Ramón Bauzá, visita l’escoleta de Son Espases

L’escola infantil, de més de sis-cents metres quadrats, funciona des de fa un any i té quaranta-un infants matriculats

 

És el segon hospital de les Illes Balears que disposa d’una escoleta, juntament amb la de Son Llàtzer, oberta des de 2007

 

El servei facilita la conciliació de la vida familiar i la vida laboral del personal del centre hospitalari

 

imagen

El president del Govern, José Ramón Bauzá, ha visitat aquest matí l’escoleta de l’Hospital Universitari Son Espases, acompanyat pel conseller de Salut, Família i Benestar Social, Martí Sansaloni; el gerent de l’Hospital, Juan Sanz, i la directora de l’escoleta, Esther Sánchez.

 

 

Son Espases és el segon hospital de les Illes Balears que disposa d’una escoleta, juntament amb la de l’Hospital Son Llàtzer, oberta des de 2007. Les instal·lacions disposen d’un espai de més de 600 m2, concretament 476 m2 d’instal·lacions interiors i 175 m2 de pati. Està en servei des del curs 2011-2012 i l’horari d’obertura és de 7.45 a 16.00, del dilluns al divendres; així mateix, durant els mesos de juliol i agost es manté la prestació del servei, tot i que se’n modifiquen les activitats per adaptar-les al període de vacances escolars.

 

 

Aquest servei facilita la conciliació de la vida familiar i la vida laboral del personal del centre hospitalari, però també s’ofereix als familiars dels pacients que hi estan ingressats quan hi ha places vacants. Actualment hi ha matriculats quaranta-un infants de fins a tres anys d’edat.

 

 

Hi treballen sis mestres professionals formats en l’especialitat d’educació infantil, que atenen quatre aules adaptades per edats i una zona de joc. El recinte disposa d’una sala de psicomotricitat, una cuina amb office, una sala de reunions, un vestidor, lavabos i pati, i s’hi ofereix servei de menjador amb un menú adaptat a les necessitats alimentàries dels infants i sempre revisat per una dietista.

 

 

 

 

A fi de garantir una educació adaptada i que els infants assoleixin els objectius pedagògics, els professionals treballen en quatre grups depenent de l’edat dels infants, però tenint en compte que cadascun té el seu propi ritme evolutiu i que sempre se n’ha de respectar el creixement i l’estat afectiu individuals. El treball educatiu s’hi desenvolupa seguint criteris d’integració que permeten atendre infants amb deficiències físiques, psíquiques o sensorials.

 

 

Els jocs serveixen per estimular i potenciar el desenvolupament integral dels infants per mitjà de l’observació, l’experimentació, l’exploració i el contacte afectiu. Aquest objectiu s’assoleix amb la música, els contes, l’associació d’imatges, el descobriment dels colors i de les formes i el foment de l’expressió plàstica i la creativitat. Entre les activitats incorporades recentment hi ha l’aprenentatge del cultiu d’algunes plantes —es disposa d’un hort— i l’activitat d’introducció a la llengua anglesa.

 

 

Recentment l’escoleta ha inclòs algunes millores en el servei, com ara la instal·lació d’una voravia des de l’aparcament de l’Hospital fins al recinte i la substitució del trespol del pati exterior per un d’adaptat a les activitats infantils.